HURGADA KIZILDENİZ DALIŞI, MISIR

Kahire’de Tahrir meydanında yer alan Go&Bus firmasından 115 pounda otobüs biletimi aldım. Saat 14.00’te Hurgada yolculuğum başlayacak. Hurgada-Kahire arası yaklaşık 8 saat. Otobüsler 3 farklı klasmanda, deluxe, luxe ve ekonomik. Fiyatlarda buna bağlı olarak 200 pound, 150 pound gibi saatine göre değişkenlik göstermekte. Ben ekonomik olanını aldım. Diğerlerinde içecek falan veriyorlar, tek koltuk falan var, arasındaki fark bu yani. Bizim ülkede otobüsler candır ya, istediğin zaman çay kahve istiyorsun free, burada öyle bir şeyde yok. Go&Bus firması Tahrir meydanında Hilton otelin yanında bulunmakta, Mısır müzesinin karşısında. Otobüslerde firmanın önünde bulunan açık otoparktan hareket etmekte.Otobüs rahat, ama devamlı teypten çalan arapça müzikler sinir bozuyor belli bir saatten sonra. Otobüs biletinizi atmayın veya yırtmayın. Hurgada’ya gidene kadar en az 4 farklı polis noktasında durdurulacaksınız, pasaport ve bileti göstereceksiniz.

Sorunsuz bir yolculuktan sonra saat 22.00 gibi Hurgada otobüs terminaline geldim. Binbir yırtık ruh haliyle pazarlıktan sonra kalacağım FourSeasonsHotel’e ulaştım. Taksi ile 17 pound. FourSeasons hotel şehrin göbeğinde yer alıyor. Hotel gecelik 9 dolar, booking rezervasyonunda verilen fiyat bu, klasik hostel temizliğinde eski bir otel ama kahvaltı dahil bu fiyata ve otelin wi-fi durumu mükemmel. Mısır seyahatimde en hızlı ve sorunsuz wi-fi bu otelde yaşadım. Ben sadece 1 gece kalacağımdan booking bu fiyatı verdi ve doluluktan dolayı. Eğer 3-4 gün kalacaksanız kahvaltı dahil tüm konaklama yaklaşık 15 dolar tutmakta, yani konaklama açısından ülke ucuz.

Yorucu bir otobüs yolculuğundan sonra temiz bir uyku çektim ve sabah güne başladım.

Kızıldeniz, Asya ve Afrika kıtaları arasından geçen 2.260 km’lik bir uzunluğa sahip ve bunun su altı zenginliği de muhteşem olan bir deniz. Mısır seyahatinin en önemli noktalarından birisi de bu muhteşem su altı zenginliğine sahip olan Kızıldeniz dalışı yapmak. Dünyanın önde gelen dalış noktalarından biri Hurgada. Scubadiving veya şnorkel ile dalış yapmak isterseniz gelmeniz gereken yer burası. Şehir yaklaşık 260.000 nüfusa sahip. 2 ana caddesi üzerinde hayat sürmekte, bu caddelerde sıra sıra oteller, alışveriş merkezleri, barlar ve coffeeshop’lar var. Büyük bir marina’sı ve karşısında yer alan balıkçı pazarı günün her saati işlek. Bunun dışında gezilecek pek fazla yeri yok.

Dalış için pek çok firma var burada, dalış fiyatları sabit, 35 euro. Scubadiving fiyatı bu. Şnorkel ile dalış ise yaklaşık 20 euro civarı. Bu fiyata otelden tekneye transfer, otele geri dönüş, 2 farklı bölgede dalış, öğle yemeği-balık-salata çeşitleri-makarna-cola-tatlı dahil, teknede içilen tüm içecekler dahil. Eğer dalışta fotoğraf için video veya resim isterseniz ayrı bir ücret ödemek zorundasınız, yaklaşık 10 euro gibi bir rakam. Otelin tavsiyesi ile ben NEW SON BİJOU firması ile anlaştım. Bende CMAS su altı kartım olduğu için çok rahat 2 dalış yaptım. Firmanın çalışanları çok ilgili, yardımsever, yemekleri ve tatlısı nefisti ama en önemlisi benimle dalış yapan EŞREF hoca çok iyiydi. Hurgada için kesinlikle tavsiye ederim. Sabah 08.30 otelden alış ve saat 17.00 otele geri dönüş olarak programlar paket halinde satılmakta.

EŞREF HOCA-NEW SON BİJOU SCUBADİVİNG-+20 122 384 8445

30 dakikalık 2 farklı dalış yaptık ve su altında sadece bir defa yaklaşık 4 metre su altında benim octopus’tan (su altında hava tüpünden hava almamızı sağlayan hortum başı diyelim, ağzımız ile sabitlediğimiz kısmı) havayı çekemedim, sorun var işareti ile beraber yanıma geldi ve aşağıda diğer yedek ağızlığı 2-3 sn gibi bir sürede devreye soktuk. Çok soğukkanlı ve su altında devamlı sizinle beraber. Sabah 08.30 gibi firma otele geldi, Eşref hoca ile tanıştık sonra firmaya gittik. Burada yaklaşık 20 kişilik bir grup ile buluştuk, almanlar, İngilizler, Japonlar… Sonrasında transfer aracı ile marinaya gittik, teknemize geçtik. Tekne gayet düzgün, lüks ve temiz. Yaklaşık 45 dakikalık bir yolculuktan sonra dalış yapacağımız noktaya geliyoruz. Sıra ile herkes kıyafetlerini giyiyor ve kendini Kızıldeniz’in büyüleyici su altına bırakıyor.

Hurgada gerçekten su altı dalış zenginliğindeki haklı ününü burada gösteriyor. Nefis bir görüntü var karşımda, rengarenk balıklar, mercanlar, harika bir zemin… Dakikalar nasıl geçiyor anlamıyorum, ta ki hocamın yukarıya işaretini görene kadar, sonra beraberce yukarıya çıkıyoruz. Şimdi yemek zamanı…

Teknemiz yaklaşık 30 dakika daha yol alıyor, 2.dalışı yapacağımız farklı bir dalış bölgesine doğru gidiyoruz. Bu seferki yer yaklaşık 20 metre derinliğinde, şnorkel ile dalışta yaptım scubadiving öncesinde, su altı zenginliği müthiş, yukardan bile tertemiz su altını görebiliyorum. Heyecanla hocamı bekliyorum. Eşref hoca, ben ve alman bir arkadaş olmak üzere 3 kişiyiz. Hazırlıklarımızı yapıp kendimizi suyun altına bırakıyoruz. Yaklaşık 15 metre su altındayken hayatımdaki en muhteşem an gerçekleşiyor. Hocam el işareti ile arkana bak diyor, arkama bakmamla beraber yaşadığım 5 saniyelik korku ve şaşkınlık dengemi bozuyor, nefes alış verişim hızlanıyor, inanamıyorum, yanımda bir kol uzunluğu uzaklığımda kocaman bir WhaleShark var.

Alman arkadaşım ile benim aramdan geçip gidiyor. Alman arkadaşım yaşadığı panikle kendini yana atmış, onun da dengesi bozulmuş, Eşref hoca üstümüzde tur atıyor, çekim yapıyor durmadan, elimi uzatıyorum, nefesim kesilmiş şaşkınlık ve mutluluktan, o ise mağrur ve bizi takmaz vaziyette yoluna devam ediyor.

Hayatımda ilk defa böyle bir şey yaşadım, inanamıyordum. Tekneye çıktığımızda hocamız bugün çok şanslısınız, böyle güzel bir deneyim yaşadınız, ama biz alışığız, carettacaretta, yunuslar, ahtapotlar… çok sık bu güzellikler ile karşılaşıyoruz dedi.

Ben ise hayatımdaki unutulmaz anlar kısmına çoktan kaydetmiştim bunu. Yaklaşık 30 dakika süren ve bu nefis anı bana yaşatan dalıştan sonra cidden yorgun biçimde tekneye çıktık. Dönüş yoluna geçtik. Hurgada’da bir kahve içtik ve ben İstanbul dönüşü için hazırlıklara başladım.

Hurgada seyahatinizde kesinlikle scubadiving yapmanızı tavsiye ederim. Eğer daha önce hiç deneyiminiz olmadıysa size yaklaşık 30 dakikalık bir eğitimden sonra 5 metrelik bir dalış yaptırıyorlar. Su altının güzelliğini deneyimlemeniz için kendinize bir şans verin.